torsdag 26 juni 2008

mysig och spännande kväll

Jag hade en mysig kväll med kära Carina igår. Vi bestämde oss för att äta libanesiskt. Det brukar vara mumsigt och så är det kul att sitta och plocka lite här och lite där. Vi hade inte vett att inse våra begränsningar så det blev paketet med mååånga rätter. Kvällen gick, vi pratade och hade trevligt och blev så klart alldeless för mätta. Det blev dags att säga go natt och för första gången hade jag bestämt mig för att åka hem kommunalt med tunnelbana och buss till Täby. Jag har inte riktigt kunnat göra det på länge eftersom jag har svårt att gå och därför har det aldrig blivit av att jag åkt så hem till vårt hus på de 4 år vi haft det.
Alltså kände jag mig lite som en ailien på besök. Att betala med sms var en nyhet jag hört talas om men som kändes som trolleri. Tunnelbanan till Mörby gick alldeless utmärkt men sedan var jag lite övermodig och chansade på en buss som det visade sig att den visst skulle till Täby, men inte till närheten av hemma. Jag hoppade av på en inte alltför befolkad hållplats längs E18 och hade sedan ett sjå med att försöka få en taxitelfonist att inse att det inte alls var svårt att hitta till den rondell där jag stod trots att jag inte kunde uppge en gatuadress (Jag hittade ingen skylt). Det var inte svårt heller när jag väl fick tala med en taxichaufför och vips så var jag utanför dörren hemma.
Nästa problem var att jag inte fick av mig min fina kjol från Day. Dragkedjan hade gått sönder och med så mycket meze i magen var det lögn att försöka hala sig ur den. Det blev hopp i säng med kjolen på. Innan jag somnade såg jag framför mig hur jag skulle gå med kjolen på mig tills jag lyckats gå ner tillräckligt i vikt för att få av den. Eftersom den är skrynklig i själva modellen så är det inget problem att sova i den och jag skulle ju kunna tvätta den samtidigt som jag duschar men hur skulle jag få den torr utan att behöva sitta i torkskåpet? Dessutom är jag rädd att folk skulle börja titta snett på mig för att jag aldrig byter kläder, även om nu kjolen är fin.
Som tur var hade maten sjunkit undan lite under natten, så när jag vaknade kunde jag ändå komma ur kjolen. Nästa problem blir hur jag ska få på mig den igen när jag vill ha den, för hu för att byta dragkedja!

2 kommentarer:

Carina sa...

Härlig rolig kväll!!! inte minst dina sms om hur du sitter fast i din fina kjol:)
Kunde se dig framför mig:)

Kram Carina

Sofia - SofiaFj sa...

Hahahahahhaha, jag kissar snart på mig av skratt!!!