fredag 6 juni 2008

Det här är livet!

Vi ligger vid Ängsö och det är högsommarkänsla. Jag sitter med en kall öl, lillbusen håvar efter tång och storbusen tränar på att köra motorn på gummijollen med käre maken. Han avvärjde just en liten krock med en grannsegelbåt. Jag har fotat familj och blommor och faktiskt badat. Sedan jag blev gammal brukar det sitta långt inne att hoppa i vattnet om det är för kallt, men med denna sol och värme så var det 18 gradiga vattnet nästan skönt. I alla fall en kortis. Det strår en rabarberpaj i ugnen och vi ska steka lite mumsig biff med balsamicosås till. Idag är jag nöjd!

Hoppas ni alla fått njuta denna nationaldag!

1 kommentar:

Camillha sa...

Så härligt det låter!
Nationaldagen firade jag som Diskho-brud!
Jag stod i köket (frivilligt) när pappa hade fest. Maten tog gästerna i köket, så jag pratade med alla och hade trevligt!

Idag är jag trött!
Camillha