onsdag 11 juni 2008

Vilken tur att vi var hemma!

Igår kväll var det tur att vi inte var på lyxsemester eller ute och åt eller ens tog en promenad. Kära maken är i badrummet uppe och rätt vad det är börjar det dunka och skrälla något alldeless väldigt. Inte för att han brukar göra sådant, men en kort sekund blir jag rädd att maken blivit galen och helt enkelt börjat riva inredningen i badrummet i en faslig takt. (Förlåt M!) Jag skyndar upp och in i badrummet och förstår inte riktigt vad jag ser. Det pumpar ut vatten underifrån och runt badkaret och forsar samtidigt fram gamla leksaker som ramlat under någon gång (så har inte du hemma, eller hur? ;-)). Rätt snart ändå är vi båda på väg ner mot huvudkranen för vattnet och maken stänger av den.
Det var fästet till varmvattenslangen mellan väggen och badkaret som gick sönder helt plötsligt. Jag törs inte ens tänka på hur huset hade mått och sett ut om vi varit borta en vecka och vattnet stått och sprutat i den takten hela tiden.
Nu kommer jag ju vara orolig för att något annat fäste ska gå sönder så där rätt vad det är så att vi kommer hem till en sjö efter dagens arbete! Vårt hus är ju inte ens gammalt...
Finns det någonstans man kan klaga?

1 kommentar:

Sofia - SofiaFj sa...

Stackars er. Tur att ni var hemma. Hoppas det inte medförde alltför mycket jobb.