tisdag 22 april 2008

datordöd

Jag finns fortfarande men min länk till världen, den digitala förlängningen av mig själv, är troligtvis död. Min hårddisk har gått sönder och min dator är just nu oanvändbar. Jag har kapat makens gamla dator nu men saknar mina favoritprogram och en massa foton och annat material, så det händer mindre än vanligt här just nu. Måste försöka hitta någon billig ( eller i alla fall inte jättedyr ) men fantastiskt kunnig person som kanske kan få loss saker från den trasiga hårddisken. Nu ska vi skaffa en server med speglade hårdiskar så att det alltid finns två upplagor digitalt och göra backup externt och sedan så ska jag börja göra vanliga oscrappade album med favoritfoton. Får se hur lång tid det tar innan vi måste flytta pga platsbrist...

Jag och Axel var på Papprika en sväng i fredags och då valde han ut några papper som jag använt till början på en layout idag. Får se om jag kan lyckas få in den i den här kapade datorn imorgon!

go´natt! / anni galen på icke fungerande teknikprylar

1 kommentar:

Carina sa...

ÅH vad trist med datorn, hoppas verkligen att du kan rädda det mesta.
Kramar Carina