onsdag 13 februari 2008

Nickefiken och vem är egentligen klätterapan?

Tur att man har en treåring så att man kan känna att någon har sämre koll på världen än vad jag själv har. Han är rolig också minsann och säger en massa saker att skratta åt. När han lekte med playdoug i eftermiddags ville han att jag skulle göra ett djur. -Vad ska jag göra för djur? frågar jag . - Ett människodjur! Tidigare idag var han Nickefiken. -Är du Nicke Nyfiken? frågar jag så där övertydligt att jag borde hamna i språkfascistiska mammors helvete. - Ja, jag är Nickefiken och du är en klätterapa, får jag till svar vilket är mycket roligt eftersom de som känner mig vet att jag inte är alltför rörlig och definitivt inte klättrig. Jag undrar vem som är klätterapan egentligen. Igår när Nickefiken och jag hämtade Storbusen på skolan så blev jag upplyst av en av personalen där att det inte var så bra att Nickefiken klättrar upp på utsidan av trappräcket till plan 2 eftersom han kan slå sig om han trillar ner. Det var verkligen omtänksamt av henne men jag vet det redan eftersom det var 50:e gången han försökte sig på det. Det är inte så att jag låter honom göra det, han bara försöker göra det ändå när han kommer åt och därför hade det varit bättre om hon hotat Nickefiken på något riktigt hemst sätt så att han inte vågade göra om det. Får man ha koppel på 3-åringar?

2 kommentarer:

Carina sa...

Tycker att det är helt ok i ditt fall att ha koppel på honom :)
Kramis carina

Jenny sa...

Har ocså varit inne på koppel till mina boys i olika tidsperioder, eller ett sånt där bungyjumprep som tjoffar tillbaka dom när dom springer iväg för fort :)

Vad mycket fint du hunnit skapa sedan jag var här sist, måste ocså säga att jag såg din utmaning och hade gärna hoppat på den men jag har ingen scraphörna eller vrå. Sitter vid vardagsrumsbordet så får snällt städa undan allt varje kväll när jag går och sover. Inte något att fota direkt. Men tack för utmaningen

KRam på dig, hoppas du hafr en härlig alla hjärtans dag.