lördag 15 december 2007

Pepparkaksgubbar med förhinder...


..så här söta var mina pepparkakor i torsdags. I tisdags kväll var jag dock nära att annonsera ut lillbusen. Eftersom de nya pepparkaksdräkterna var så populära hade de används under förra helgen och blivit smutsiga. Jag tvättade dem i god tid tyckte jag när jag stoppade in dem i maskinen på tisdagen. När jag kom för att hänga upp dem stod inte maskinen längre på fintvätt 30 grader utan på 80 grader. Lillbusen hade varit framme för att hjälpa till. Dräkterna såg bedrövliga ut. Bruna med ljusbrun glasyr. Det blev att köpa en ny till storebror som brutit ihop annars. Lillbusen fick INTE någon ny men sent på onsdagskvällen fick jag ett ryck ändå och målade i på framsidan med vit akrylfärg. Det blev bättre än man kunde tro men baksidan hanns inte med så han fick gå med rumpan mot väggen vart han gick (skulle inte tro det!).
Allt material utom overlayen (som jag gjort själv) kommer från Reprint och är Déjà views.

Inga kommentarer: