fredag 14 december 2007

Min adventskalender

Jag brukar ha ett adventsljus, ett sån´t där som ska brinna förbi dagens datum varje dag. Det brukar inte fungera så bra. Om det är ett smalt ljus kanske man hoppar fram till i övermorgon av misstag när man tänt det. Förra året föll jag för ett superfint jättetjockt ljus men då höll vi på att aldrig få någon julafton. I år har jag släppt ljuset och håller reda på dagarna med hjälp av min hemmasnickrade Uggleadventskalender. Den är gjord med inspiration från SIA men min är dekorerad med filtugglor istället. Lillbusen här gillar att titta på siffrorna på tärningarna och storbusen är den som oftast ser till att den visar rätt datum. I år tror jag att vi ska lyckas pricka julafton alldeless lagom...

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Den blev jättefin :) Blir lite sugen på en jag med, mitt ljus är smalt men har ändå bara kommit till den 10:e :S

anni sa...

Ja, du ser. Ljusen är hopplösa. Det är bättre att ha andra ljus som får brinna som de vill!

kram / anni

Laila sa...

Jag har slutat med dag ljus precis av samma anledning som dig. :-)

Din nya var helt underbar! Vilket mysigt sätt för barnen att hålla reda på dagarna.