onsdag 11 februari 2009

väckt av Jenny

Jag har helt kommit av mig här, men nu tror jag att Jenny fick igång mig igen.

Eftersom jag tänkte att det här mest skulle vara en scrapblogg där den som vill får kika på vad jag skapat så blev allt rätt annorlunda när jag blev påkörd och gjorde illa nacken i höstas. Ett tag scrappade jag nästan inget. Och då blev det inte så mycket alls att visa. Nu gör jag lite ibland, men i portioner, och då blir det inte mycket över av mig till datorpillande.
Nu vet jag att jag ska operera nacken om tre veckor och då hoppas jag att jag framåt sommaren är mer som vanligt igen.

Jenny utmanade mig med följande:
- Gå in i mappen mina bilder (eller din egen personliga bildmapp)
- Gå till den sjätte mappen (ev. den sjätte mappen igen)
- Välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Tanken slog mig att fuska när jag först såg att det var en bild i photoshopformat som låg där. Men när jag klickat fram vilken bild det var så ville jag inte fuska längre. Här är min lillbuse när han plockar blommor förra maj. Det är en av de första bilderna jag lekt med i photoshop efter det att jag börjat Mattias Karlssons ( och säkert ett stort gäng till som får mindre cred) photoshopkurs på högskolan i Jönköping i höstas. Den kursen är på distans och jättekul om man gillar photoshop men inte lärt sig det "på riktigt" än.

Nu vill jag veta vad som döljer sig i mapparna hos:

Carina
Clara
Anna-Karin
Julia
Carolina
Malin

aka Papprikas designteam och Papprikas eminetna ägarinna!

Inga kommentarer: