tisdag 7 oktober 2008

Solstråle




Den här lilla solstrålen hade jag förmånen att få umgås med en hel kväll förra veckan. Jag var inkallad för att solstrålens mor, aka min lillasyster, och nämda solstråles far, aka kära svågern, skulle på stand up föreställning.
Kvällen höll dock på att sluta i förtid för efter en knapp timme ringer kära svågern och berättar att några andra satt på deras platser i slongen. Alltså de platser han visst råkat bokat att sitta på om ca fyra veckor. Hoppsan! Nu undrade han om de fick gå på bio istället. Ja, inte kunde jag svara: "Ja för sjutton! Gå på bio eller vad som helst för hem kan ni inte komma igen, vi har ju tjejkväll jag och lilla E." Fast det var det jag menade när jag sa att bio var väl en alldeless utmärkt idé.
Så vi fick vår tjejkväll i alla fall!

Inga kommentarer: