fredag 5 oktober 2007

slöscrapping och försumlig förälder

Det känns som att Basic Grey gjort jobbet här. Jag var bara tvungen att se om jag kunde meckla om en fågel i photoshop till en egen blå liten fågel - den sitter på 2:an. Rubriken är klippt i filt.

Jag kvalar in på listan för försumliga föräldrar idag. Trots att lappen hänger på kylskåpet och trots att jag var på föräldramöte i onsdags så glömmer jag ändå bort att sonens skola friar 100 år idag och att de därför har gammaldags skoldag. Gammaldags som i att det inte serveras skollunch. Även gammaldags som i att man ska vara utklädd. Det sista är inget problem eftersom jag vet att sonen bara klär ut sig till Star Wars och möjligen riddare och det känns inte 1907. Maten däremot ska jag åka bort med nu alldeless strax. Kall hamburgare är kanske inte svenskt 1907 men jag tänkte lite på alla som utvandrade till Amerika när jag bestämde mig för det.. (eller så råkade det finnas färdigstekta i frysen) Tur att det var idag jag missade och inte en dag jag börjar 8 på jobbet - då hade sonen fått vara väldigt hungrig.

Inga kommentarer: