söndag 28 oktober 2007

Det har inte blivit så mycket av vare sig scrappande eller bloggande på ett tag. Blev utmanad av Jenny och här kommer den:

Då var det dax att fylla i årets frågeformulär!! Ok, så här ska du göra, och försök att inte vara lat och förstöra det roliga. Bara ge allt! Kopiera texten ( Ändra alla svaren så att de stämmer för dig. Utmana sedan till en hel hög av människor i bloggvärlden. Poängen är att du skall lära känna en massa små fakta om dina vänner. Det är roligt, och det är lätt!

1. VAD HETER DU?Ann-Sophie Elisabeth eller Anni
2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Ljusblå jeans.
3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?Rapport på tv och makens datorknatter.
4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?Åt räkor i lugn och ro (nästan) medan barnen tittade på bolibompa - kom på mig med att undra varför vi inte gör så oftare.
5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?Rådjurstek, potatisgratäng, kantarellsås och sedan chokladkaka med grädde - en riktig söndagsmiddag!
6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?Kallt och mörkt, men månen är nästan rund och fint gul (samma som Jenny!)
7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?Anna - vår barnvakt.
8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Ögon
9. GILLAR DU PERSONEN SOM UTMANADE DIG?Ja, det är en go tjej och duktig scrappare! 10. HUR MÅR DU IDAG? Har haft en rätt seg dag - känns som jag skulle behöva sova ett par dar eller så.
11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?Coca Cola light, tyvärr, eftersom det inte känns så nyttigt att dricka det.
12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK rödvin och det är ju nyttigare..
13. FAVORITSPORT? scrapbooking.
14. HÅRFÄRG?mörkblond tror jag eller är det råttfärgad? Jag gör ju slingor ibland men nu var det riktigt länge sedan. Jag har dessutom fått grått hår på ett ställe uppe på huvudet - fascinerande!
15. ÖGONFÄRG? blå
16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Beror på årstid. Solnedgång på sommaren och soluppgång på vintern om jag ska orka vara vaken!
17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?Henrik, 34 år, Karro, 28, Magnus, 28 och nej de är inte tvillingar. Karro fyller snart ett år till!
18. FAVORITMÅNAD? Juli, hela familjen är ledig, det är båtsäsong och har man tur är det fint väder!
19. SENASTE FILMEN DU SÅG?Bourne ultimatum.
20. FAVORITDAG PÅ VECKAN?Lördagar
22.FAVORITHOBBY?Scrappa, fota, läsa
23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?Ja, det har jag absolut varit ibland men det var 100 år sedan det var aktuellt att bjuda ut en man (de var knappt män då).
24. FAVORITLÅT(ar) svårt-jobbar på en lista att scrappa men det varierar vad jag kommer på. Mycket bra är dock t ex Pride med U2.
.25. SOMMAR ELLER VINTER? Måste bli sommar eller något varmt ställe på vintern. Tycker bara om vintern såna där soliga klara dagar med snö när man är ledig och myser och att åka skidor fast det kan jag inte nu.
26. KRAMAR ELLER KYSSAR?Både och.
29. VILL DU ATT DINA BLOGGVÄNNER SKA TA UTMANINGEN?Ja
30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?Har inte listat ut vem jag ska utmana än..
31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?se 30!
32. HUR BOR DU?I parkhus - fast jag glömmer liksom bort det när jag är inne eftersom våra grannar inte märks då.
33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?Blandad skönlitteratur. Är med i en bokhandels bokcirkel-. Det är hur bra som helst! Jag läser varje dag och har varit insnöad på Arne Dahl nu - tyvärr har jag läst slut på alla 10.
34. HUR SER DIN MUSMATTA UT? Jag har ingen faktiskt!
35. FAVORITSPEL? Ont om spelande senaste åren - skulle vara Molly mus lotto då!
36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?Absolut inte!
37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Nej, jag kan inga sådana akrobatkonster.
38. ÄR DU ROMANTISK? Ja jag är nog det.
39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?Ja det är jag det men ibland glömmer jag bort det en stund.
40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Vabba, planera undervisning, gå till doktorn o förhoppningsvis scrappa lite - har abstinens.
41. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?20.00
42. FAVORITMAT? Smörgås säger min man... men något vällagat, näringsriktigt och varmt som någon annan lagat åt mig eller kanske skinka typ parma eler serano.

Tänkte skicka vidare till malin: http://mallanscorner.blogspot.com/ , bellis: http://bellis-blommar-ut.blogspot.com/ och laila : http://tillklippt.blogspot.com/

Inga kommentarer: