fredag 14 mars 2008

Vad ska man säga?

Jag vet inte riktigt vad jag gjort här .. bl a stämplat med en tom toarulle och en medicinkopp och använt nya superfina brads, rubons och filtblommor från Reprint.

När den här lillbusen och jag kom hem igår från dagis så undrade han vem som låst vår ytterdörr. När jag sa att det var jag sa han att bara pappa fick låsa och att jag skulle låtit bli att låsa. - Men man måste låsa när man inte är hemma, säger jag. -Varför då? undrar lillbusen. Vad säger smarta jag då? Jo. -Annars kan det komma in tjuvar som vill ta våra saker. Lillbusen blir tyst. Jag låser upp och vi kliver in. Lillbusen är fortfarande tyst och ser sig noga omkring men viker inte från min sida. -Var är tjuvarna , mamma? säger han sedan.
Vad bra att skrämma upp sina barn med tjuvar som vill ta våra saker! Nästa gång ska jag säga att det kan komma galna mördare också, då blir han säkert trygg och glad...

1 kommentar:

Scrapangel sa...

Oavsett om du vet eller inte vad du gjort så var det jättefint. Det där med toarullen var ju helt genialiskt, ska jag låna

=)